הובלת שנאים לתחמ"ג גליל מזרחי (רביד)

הובלת שנאים לתחמ"ג גליל מזרחי (רביד)

תיאור הפרויקט:

חברת חשמל הזמינה את חברת תעבורה להוביל 3 שנאים מנמל הקישון לתחמ"ג רביד, להניף אותם באתר ולהחליק אותם לבסיסם המיועד.

תכנון הפרויקט ארך כשנה. לאחר קבלת שרטוט השנאי וקביעת תצורת ההובלה, נקבע כי ההובלה תימשך שני לילות. ההובלה במשקל כולל של 600 טון ובאורך כולל של כ - 73 מטרים, תוכננה להתבצע על גבי נתמך קורות גדול (girder trailer) ובעזרת שני נגררים מודולריים מסוג Goldhofer הכוללים 288 גלגלים. תוואי המסלול כלל עליות וירידות תלולות ואתגרי תמרון רבים שהצריכו יצירתיות ותכנון מדויק.

המסלול המאתגר הוגש לאישור חברת נתיבי ישראל שבדקה את העומסים המופעלים על הגשרים והמבנים השונים לאורכו והגדירה על איזה גשרים לא ניתן לעבור בתצורה המתוכננת. מחלקת ההנדסה של תעבורה בדקה ומצאה פתרונות יצירתיים כיצד ניתן לעקוף גשרים אלו ולבסוף אושר המסלול הסופי לפיו בוצעה הדמיה ממוחשבת המתארת את תמרוני המטען בצמתים השונים לאורכו.

במקביל, בוצעו סיורים עם חברת אבטחת תנועה וחברות רמזורים להגדרת המכשולים בדרך אותם נדרש לפרק ואת הרמזורים אותם נדרש לסובב על מנת שהמטען יוכל לעבור בבטחה.

התיאום מול משטרת ישראל, עיריית חיפה ורשויות נוספות בוצע באופן מושלם וכלל סיור מקיף לאורך המסלול, הגדרת נקודת חנייה בין לילות ההובלה ותהליך המעבר בכל צומת וצומת. עם סיום תהליך התיאום, נקבעו התאריכים להובלת המטענים כאשר בכל עיתוי מבוצעת הובלה של שנאי אחד בודד.

הפרויקט תוכנן לביצוע במשך 3 שבועות רצופים (בכל שבוע שנאי אחד) כאשר ביום הראשון הניפו את השנאי בנמל הקישון באמצעות שני מנופים 700 ו - 500 על גבי נתמך הקורות הגדול, ביצוע שני לילות הובלה עד לאתר ברביד, יום הנפת השנאי מנתמך ההובלה לנתמך ההובלה הפנימית, יום הצבה של השנאי על בסיסו והחזרת הנתמך לנמל לביצוע סבב נוסף.

היציאה מנמל קישון בוצעה תוך מעבר בתוואי עירוני צפוף ומגבלתי הכולל מעבר על גשר פז, רחוב החשמל, דרך בר יהודה, מחלף הקריות ומחלף לב המפרץ. בכביש 75 בוצעה הנסיעה בניגוד לכיוון התנועה על מנת להימנע מעלייה על גשר יגור ובמחלף המוביל ומחלף גולני בוצעו תמרונים שונים על מנת לעקוף את הגשרים במחלפים אלו. להובלה הוקצו 3 גוררים כבדים מסוג טטרה (Tatra) בעלי הנעה 8X8 ו - 6X6. בעליות התלולות יותר חוברו שני גוררים בקדמת הנתמך שמשכו את המטען וגורר אחד מאחוריו שדחף אותו.

עם ההגעה לאתר תחמ"ג רביד התייצבו שני מנופים של תעבורה, 700 טון ו 500 טון, לטובת הנפת השנאי מנתמך הקורות הגדול לנתמך מודולרי בעל הינע עצמי (Self Propelled Modular Trailer) שיוביל את השנאי אל מול תא השנאים - מיקומו הסופי של השנאי. שני המנופים התמקמו מחדש והניפו את השנאי מהנתמך המודולרי אל מערכת ההחלקה (כושר החלקה של עד 400 טון) שנועדה להחליק את המטען לבסיס עליו הוא יונח. לאחר ההחלקה, שהביאה את המטען למקומו המדויק, השתמשה תעבורה במערכת ג'קים הידראוליים (8 במספר) על מנת להוריד ולהציב את השנאי במקומו הסופי.

התהליך חזר על עצמו 3 פעמים שבסופו שלושת השנאים הגיעו ליעדם החדש.

המקצועיות והמחויבות של אנשי החברה, כולם, לביצוע הפרויקט תרמו באופן מלא להצלחתו.

תעבורה פרויקטים הנדסיים - בכל מקום, בכל זמן, כל משימה.